måndag 2 november 2009

IQ-befriad reklam

Jag har alltid gillat IQ's reklamer. Den med Lill Lindfors som sjunger "Rus" är skitbra. Men deras nya reklam med Olle Ljungström som slaktar "Vila vid denna källa" gillar jag inte alls. Okej, jag förstår syftet, texten etc. Men kunde de inte låtit göra en bättre inspelning? Det skulle alla tjänat på. Jag, du, alla. Inte Olle Ljungström då, men han kanske kan göra reklam för autotune istället och tjäna grova pengar.

Apropå IQ-befriad reklam så har jag sett att Apotekets obehagliga reklam för Apoliva fortfarande går på TV. Ni vet den med kvinnan som mimar till musik och ser lite läskig ut. Jag funderar på att göra en parodi på den, spela in mig själv och lägga upp på YouTube. Känns som något jag skulle kunna göra. Typiskt mig.


1 kommentar:

  1. Jag håller helt med! "Rus" är super. Men det är skönt att det finns nån annan som reagerar på Ljungströms "musikaliska" tolkning.

    SvaraRadera