fredag 25 september 2009

Lost & Found

Eller ja, det är inte så mycket Lost men det är å andra sidan desto mer Found. Det här hittade jag idag (eller egentligen igår) bland mina anteckningar på datorn. Rubriken var Ironi i Vardagen.

Härom veckan var jag ute och åkte buss. Inte själv alltså. Det fanns en chaufför och massa andra människor i bussen också. Hursomhelst var bussen på väg till Stockholm.

Och that's it. Det är det enda som står skrivet under rubriken Ironi i Vardagen. Vafan är det som är ironisk med det här? Och vad är det för vardag? Jag åker ju aldrig buss till Stockholm. Om jag åker till Stockholm så tar jag väl för fan tåget som alla andra vettiga människor. Men kanske är det här vi hittar ironin. Ironin är helt enkelt att jag om vardagarna inte åker buss till Stockholm. Tänkvärt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar