onsdag 23 september 2009

Så vet du att du har gått upp i tid - del 1.

Jag har ofta legat sömnlös och undrat över hur man vet att man går upp i tid om morgnarna. Och med "i tid" menar jag inte i tid som i att man går upp klockan 05.30 varje morgon, utan snarare i tid som i relation till sin egen och sina vänners dygnsrytm. Men nu har jag kommit på ett revolutionerande sätt att ta reda på det! Detta sätt lyder som följer:

Om färre än 10 av dina Facebookvänner har uppdaterat sin status på morgonen när du vaknar har du gått upp i tid.

I morse gick jag upp i tid. Så det så.

5 kommentarer:

  1. Haha! Då får man räkna ut en procentsats som funkar. Kanske typ 5% av det totala antalet vänner. Så om man har 5 vänner blir det 1/4 vän som måste ha uppdaterat sin status. Och då måste man ringa runt till sina vänner och höra efter om de hade tänkt uppdatera sin status ganska snart, för i så fall räknas det som en halv uppdatering. Men det är helt klart svårare om man har få vänner. Som så mycket här i livet. (oj, va klyschigt det där sista blev.)

    SvaraRadera
  2. Jag gick upp för sent i morse. Så sent att facebookande inte hanns med. Jag vet med andra ord inte hur många som hade hunnit uppdatera sin status. Vad gör man då?

    SvaraRadera
  3. Hahaha heeelt underbar!
    Anammar härmed detta som morgonrutin.
    Och helt plötsligt blev jag helt kallsvettig.. jag menar, jag har väl ändå mer än 10 vänner? Jo..?

    SvaraRadera
  4. Peppen: om man inte ens kollar sin Facebook så får man väl använda sig av den gamla hederliga "kolla på klockan"-metoden. Inte lika bra, men ändå nånting. Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera