fredag 22 maj 2009

Moving on

Jag har alltid hävdat att det bästa med den här bloggen är att vi skriver när vi känner för det. Men det bästa är nog att vi inte skriver när vi känner för det. Det blir mer sporadiskt så. Det näst bästa är att vi typ inte alls behandlar något av det vi faktiskt har för oss på dagarna. Men visst, omväxling förnöjer:

Jag och Markve har flyttat åt Mattis idag. Mattis är en kille vi känner. Han har samlat på sig sjukt mycket pryttlar och pinaler genom åren. Och andras kläder. Lite skumt kanske, men vafan. Vi började med att vara jättetrötta när vi kom till Mattis. Sen fick vi bära massa saker, det var tungt, men vi blev piggare. Mattis bjöd på folköl. Det blir så mycket roligare att flytta då. Och koncentrationen blir högre. 

Sen bjöd Mattis på sushi. Det var gott. Mattis vet hur man tar hand om sina flyttgubbar. Jag gissar att vi inte alls hade blivit bjudna på sushi om vi jobbat på en flyttfirma. Då hade vi ju i och för sig tagit sjukt mycket betalt för ingenting istället. Men det skulle ju aldrig hända att jag och Markve började jobba på flyttfirma. Där får man ju inte dricka folköl. Och inte skoja om saker.

Fem roliga saker vi flyttade åt Mattis idag:
  1. En tvärflöjt.
  2. En låda för Mattis stövlar. Stövlarna däremot hade vi klämt ner i en påse.
  3. Tre förpackningar korvbröd.
  4. En innebandyklubba från mellanstadiet.
  5. En brun kavaj som Mattis sytt själv. Och det syntes kan jag meddela.
Fem roliga saker vi inte flyttade åt Mattis idag:
  1. Två exemplar av soundtracket till Annie.
  2. En låda med kuddar.
  3. Ulrikas kofta.
  4. Hyresrättsföreningens grill.
  5. En petflaska med Jägermeister.
Det var hur kul som helst. Snart gör vi om det igen! Efter att Mattis blivit vräkt. Vi råkade nämligen ringa på hos en granne när vi bar upp sängen. Eller ja, vi och vi, jag stod bredvid och tittade på och smet så att jag inte skulle stå ensam kvar när personen i fråga öppnade och undrade vafan vi höll på med. Grattis Mattis.

4 kommentarer:

  1. Riktigt hur OK kändes det att bli bjudna på sushi när man ställt upp för en kamrat? Vad hände med pizza och en folköl. Arma er!

    SvaraRadera
  2. Haha! Stämmer det verkligen att man inte får skoja om saker när man jobbar på flyttfirma?

    SvaraRadera
  3. Ja, det står i deras stadgar.

    SvaraRadera
  4. Den översta bilden är ju tagen hemma hos mig!

    SvaraRadera