tisdag 26 maj 2009

Dagsaktuell händelse

Ibland ska man ju på bloggar kommentera dagsaktuella händelser. Något som är aktuellt nu är det här med svininfluensan. Det verkar ju jättejobbigt. För svinen.

Klar. 

Nåt annat som är aktuellt är det här med Nordkorea. Jag visste inte ens att det fanns ett land som hette det. Okej, jag hade kanske kunnat dra slutsatsen när det finns nåt som heter Sydkorea, men ändå.

Klar.

Det här med fotboll är ju också aktuellt. Idag presenterades Sveriges trupp till VM-kvalen mot Danmark och Malta. Sidleds-Danne var med. Inte Tobias Hysén. Det var ju trist. Och inte Klas Ingelsson heller. Skärpning!

Klar.

Dagsaktuellt för mig är att jag slagit ihjäl två getingar. Satsade på hattrick, men den tredje verkade vara så himla förbannad. Undrar varför.

Klar.

2 kommentarer:

  1. Är Erik Ingelsson med i truppen?

    SvaraRadera
  2. Ja, han fick vara med. Jag gissar att det är på grund av klarinetten.

    SvaraRadera