tisdag 14 april 2009

Fem fakta om Snorkfröken

Som utlovat kommer här fem fakta om Snorkfröken:  
  1. Snorkfröken är Mumintrollets flickvän.
  2. Hon är mycket söt och snäll, om än ganska fåfäng.
  3. Hon är egentligen inte ett mumintroll, utan en snork.
  4. Snorkarna är väldigt nära släkt med mumintrollen (det är alltså på gränsen till incest).
  5. Snorkfröken har en bror som heter Snorken.
Av detta kan man ju dra slutsatsen att Snorkfrökens föräldrar inte hade så mycket fantasi eftersom hennes bror heter Snorken. Lite sexistiskt också kan man tycka då Snorkfröken just heter fröken. Hon har redan fått en titel. Av detta kan man också dra slutsatsen att Wikipedia inte har en lika utförlig artikel om Snorkfröken som om kajan. Lite trist kan jag tycka, hade gärna valt och vrakat lite mer bland all möjlig fakta. Men allt är tillåtet i krig och fred som jag brukar säga.

Nästa vecka kommer nog fem fakta (favoritfakta) om Andra Världskriget. Då gissar jag att Wikipedia kommer vara mer som den brunn jag önskar att ösa ur.

Jag och Markve satte btw ihop världens mest briljanta påskspex i helgen. Barrabas Superstar - eller Oskyldigt dömd - eller Snabba Cash - eller Bara bas - inget mer. Det fick stående ovationer.

4 kommentarer:

  1. Fler fakta om Snorkfröken:

    Alla snorkar ändrar färg efter humör, så också Snorkfröken

    Hon kan göra fruktsoppa och medicin mot magont

    Snorkfrökens lugg är karakteristisk för alla Snorkar.

    SvaraRadera
  2. Gud vilken tur att jag har dig, Iza.

    SvaraRadera
  3. Apan är väldigt nära släkt med människan. Skulle det då kallas incest om man hade ihop det med en sån (apa alltså, jag som skriver är människa)?

    SvaraRadera
  4. Ja, det skulle kallas för incest. Och också väldigt, väldigt märkligt på gränsen till inte okej.

    SvaraRadera