torsdag 9 april 2009

Kanske American Inventor

I söndags missade jag American Inventor. Jag vet, det var dumt. Jävligt dumt. Men eftersom det har blivit snarare regel än undantag för mig att blogga om vad som hände i avsnitten så tänkte jag att jag skulle blogga om vad som kanske hände i söndagens avsnitt. För de som faktiskt såg på avsnittet kan detta förstås kännas lite frustrerande eftersom ni inser att jag famlar i mörkret medan ni sitter inne på sanningen. MEN, ni får helt enkelt stå ut. Och sen får ni väl rätta och upplysa mig om ni vill.

Detta om detta, nu har det blivit dags för mig att plocka fram min spåkula och se in i det förflutnas dimhöljda dunkel...

Jag gissar att det var någon som hade kommit på en uppfinning som Doug redan hade sett. Jag får för mig att denna incident involverade en anekdot om någon exotisk plats på jorden där Doug hade varit. Kanske nordpolen, kanske Galapagos.

Jag tror att någon uppfann hatten och att hela juryn blev lyrisk och tyckte att det var en briljant idé. Alla utom den där engelska snubben som inte trodde på idén och undrade ”vem behöver ha kläder på huvudet?”.

Jag gissar också att någon hade sålt sin njure för att finansiera sin uppfinning. Vad uppfinningen var för något är lite oklart, kanske ett klädesplagg eller eventuellt ett fordon.

Någon uppfann troligtvis en svans för människor.

Fler uppfinningar jag kan tänka mig var med i senaste avsnittet:

- En sport, kanske pinigs.
- En grej som räddar liv, kanske en ambulans.
- Ett träningsredskap, kanske en skivstång.

Där har ni det: kanske hela förra avsnittet av American Inventor. Håll till godo!

1 kommentar:

  1. "Jag gissar också att någon hade sålt sin njure för att finansiera sin uppfinning. Vad uppfinningen var för något är lite oklart, kanske ett klädesplagg eller eventuellt ett fordon"

    Åh! Du ÄR ju klärvoajant! Det var ju en kille med som hade sålt en njure för att finansiera sin uppfinning! Han hade dock inte uppfunnit ett klädesplagg eller ett fordon, utan något ännu smartare: kaffemuggen.

    SvaraRadera