måndag 13 juli 2009

Family Guy: Topp 5

Markve och jag har en del gemensamt. Det blir så efter att ha känt varandra sen urminnes tider (i det här fallet 15 år). Mycket av det vi har gemensamt kan jag inte ta upp här. Det vore för känsligt. Hela världen kan ju läsa om jag skulle skriva att vi hade ett gemensamt barn (nu har vi inte det, det var bara ett exempel). Men nåt jag verkligen kan dela med mig av är vår besatthet av en viss tecknad serie. Family Guy. Så därför kommer här en spontan topp fem-lista med klipp som finns på YouTube ur nyss nämnda serie.



1. Det här klippet är så bra så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det får tala för sig självt. Det visar också huvudpersonernas fantastiska speciella vänskap. Eller jag vet inte. Det var ett försök att göra allt lite pretentiöst.



2. Det här klippet är så bra så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det får tala för sig självt. Men det är just det här som gör Family Guy så jävla bra. Allting dras lite lite för långt. Men ändå inte för långt. Vad snackar jag om? Jag vet inte. Från samma avsnitt kommer det här.



3. Förutom att det här klippet ger lite sköna turnévibbar så är det jävligt kul. Något som jag hade kunnat göra. Eller ja, inte riktigt. Men typ. Inte långt ifrån. En annan hitscen från samma avsnitt är när Peter, i brist på mustasch, tejpar fast Brian under näsan. Hilarious.



4. Peter har fångat en groda till Chris. Den är död. Det får ta den tid det tar att kasta ut den genom fönstret. Snacka om att utnyttja hela realtime-konceptet. 24, släng dig i väggen.




5. Det här är ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha. Men det känns som att någon sommarjobbare på Markves jobb skulle säga att det inte var ett riktigt jobb. Och det vore ju synd att höra.

Fan va bra jag lyckades lösa det där med att bädda in filmerna. Jag är stolt över mig själv på ett väldigt överdrivet sätt. Nästa vecka: Topp 5 klipp med katter som jamar julsånger.

3 kommentarer:

  1. Grodklippet är helt briljant! Sitter här och småler fortfarande..


    / Thomsson

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Helt briljanta klipp. Saknar klippet när biet är Mayor bara: http://www.youtube.com/watch?v=468aRjP8e5I

    SvaraRadera
  3. Jag tror det klippet rök eftersom det var så kass kvalle. Men, ja, det kvalar definitivt in. Som flickan sa.

    SvaraRadera