fredag 24 juli 2009

Frukt är inte godis i Osnabrück

Hej blog,

Nu är jag i Osnabrück och konstaterar att frukt inte är godis här heller. Och att tyska tangentbord har bztt paa y och z och att a (a alltsü) inte finns. Jag ska försöka skriva sü att fingrarna glöder i alla fall, men det blir bara lite extra roligt när en del bokstäver blir nügot helt annat. Tzp ü. Och a. Ja. Ni fattar. Tzskland är ett crayz land.

Igür üt vi piyya pü en knasig restaurang, som hette Bar Celona. Fzndigt! (Fyndigt alltsü) Gott och nzttigt! Men framförallt väldigt gott.

Snart üker vi vidare pü nza spännande och okända mül, kanske Danmark, kanske Sverige, kanske nügot annat. Kanske Etiopien. Jag tror inte det, men man vet ju aldrig faktiskt.

Vill ocksü passa pü att hälsa till alla därhemma. Mamma, pappa, Markve, Jesus och hela gänget. Ni vet vilka ni är. Snart är jag hemma igen och dü blir det üka av.

Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Vi hade ju Bar Celona i Uppsala också, nån som minns det? Det var Cosmo, som var Akropolis förut, på Sysslomansgatan. Ett riktigt skabbhak var det om jag förstått det hela rätt.

    SvaraRadera