måndag 16 mars 2009

Enter the Markve!

Det här är alltså en blogg. För er som inte vet vad en blogg är kan jag hänvisa till Oscar Wildes odödliga citat "En blogg är som en bok, fast på internet" 

Nu känns det helt plötsligt som att det finns en massa saker man borde tänka på när man har en blogg. Exempel på saker att tänka på: vad ska man skriva på bloggen? Vad ska man inte skriva på bloggen? Hur personligt ska det vara? Vill man att folk ska läsa bloggen? Hur får man folk att läsa bloggen? Ska vi publicera bilder på bloggen? (okej, den sista frågan är kanske lite onödig, men ändå.) Samtidigt tänker jag att det säkert är en sån grej som man lär sig behärska. Lite som att skriva ungefär. Eller åka skridskor. Vem vet, till slut kanske den här bloggen har utvecklats till att bli en plats där Per publicerar sina berömda sångtexter och jag lägger in bilder som jag har hittat på en gammal hårddisk någonstans på en bortglömd vindsvåning i Medelpad. Vem vet. 

Själv vill jag dock tro att det här ska bli en blogg där jag kan skriva om vad jag vill och kanske framförallt skriva om sådant som jag själv tycker om att läsa. Hoppas bara att det inte blir för pretentiöst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar