måndag 16 mars 2009

Om sömn.

Som en vis man en gång sa "om man går och lägger sig sent bör man också gå upp sent, annars blir man trött".

Idag kan jag intyga att detta är sant. Jag gick nämligen och la mig sent igår men tänkte ändå att jag skulle gå upp tidigt idag. Det gick inte. Jag vaknade visserligen av väckarklockan tidigt, men då skrek mitt undermedvetna ut i frustration och stängde av klockan (i alla fall är det så jag tror att det gick till). Det här är säkert något som händer alla lite nu och då, men jag ville ändå dela med mig. Kanske framföralllt ville jag dela med mig av det till Peppen som nu sitter och tror att jag faktiskt gick upp kl 0700 i morse. Det gjorde jag inte.

3 kommentarer:

  1. Nu känner jag mig genast lite bättre, trots att jag också gick upp sent. Va bra att vi har en blogg där vi kan skriva till varandra, Markve.

    SvaraRadera
  2. Verkligen bra, eftersom vi aldrig ses i vanliga fall.

    SvaraRadera
  3. Mycket bra läsning min vän. Ett nytt bokmärke i läsaren.

    ej vänliga hälsningar =)

    SvaraRadera