fredag 20 mars 2009

Kvinnan utanför fönstret

Nedanför mitt köksfönster går en trappa ner till källaren. Ovanför den här trappan brukar det stå en kvinna och titta in i mitt kök. Man ser rakt in. Från början tyckte jag att det var helt okej att hon stod där, men nu börjar jag tycka att det är lite creepy. Ja, alltså, hon står ju inte där jämt. Men förhållandevis ofta. Och jag funderar på ett antal saker angående den här kvinnan.
  1. Varför tittar hon in genom mitt fönster? Vad finns här som är så jävla intressant?
  2. Vad gör hon på dagarna egentligen, om hon nu har tid att stå och titta in i mitt fönster?
  3. Vad heter hon? (Okej, det undrar jag egentligen inte, men det kändes så larvigt att bara ha två punkter i den här fantastiska listan jag har gjort, vill ju ändå uppleva någon form av trestegsraket)
Det här har ju resulterat i då att jag inte riktigt känner att jag kan göra som jag vill. Laga mat naken, till exempel. Det går ju fetbort, mycket på grund av att man aldrig vet när kvinnan står där. Nu har jag aldrig funderat på att laga mat naken, men jag vill kunna känna att jag har möjligheten utan att behöva tänka på vem som tittar. Om hon skulle stå där och jag skulle laga mat naken går det ju nämligen från hobby till prestation. Och då blir man bara som Björn Borg. Det värsta som hände honom var när han flyttades från garageuppfarten till tennisbanor runtom i världen. Tänk hur mitt kalsongmärke skulle se ut. Jag skulle antagligen göra det i paint.

Kvinna, om du läser det här så vill jag be dig vänligt men bestämt att sluta stå och titta in genom mitt fönster. Det är inte roligt längre, och vi vet båda två att du inte har någon aning om varför du gör det.

Nu ska jag gå och laga mat naken.



7 kommentarer:

  1. Jag gillar etiketterna på det här inlägget!

    SvaraRadera
  2. Det kanske är det allra bästa.

    SvaraRadera
  3. Är hon snygg, kvinnan?

    För övrigt har jag frostat glas i fönstrena i mitt kök. Så jag kan vara naken hur mycket jag vill där. Ett litet tips kanske.

    SvaraRadera
  4. Var tipset att vi ska gå runt nakna i ditt kök?

    Kvinnan är ganska gammal. Snygg vet jag inte, inte riktigt min typ i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Nu vet jag. Följ efter henne och stirra in i hennes fönster - så kanske hon lär sig!

    SvaraRadera
  6. Det var det mest konstruktiva förslaget idag. I'll do it!

    SvaraRadera