måndag 16 mars 2009

Ja vi kan

Jag har lagt in en bild här nu. Den är inspirerad av Obama. Den försöker säga att vi alla kan nånting. Måhända att det inte stämmer in på mig och Markve, men jag har fått för mig att någon av våra eventuella läsare kan nånting. De har ju hittat hit, menar jag. Alltid nåt.

Ang. nåt helt annat så har skaparen av Facebook-gruppen "Kleerup är en fjant" per telefon blivit hotad till livet av Kleerup själv. Bra jobbat! Av just den anledningen så finns nu en låt med Kleerup på Frukt är godis-spotifyplaylisten. Länk till playlisten finns i högerspalten. Klicka bara på händerna.

7 kommentarer:

  1. spellistan funkar inte (finns inte) :(

    SvaraRadera
  2. Jo, nu funkade den :D

    SvaraRadera
  3. Bara den som är övertygad om att frukt inte är godis kan se spellistan.

    SvaraRadera
  4. Måste bara säga att det är underbart att en vettig blogg har skapats på himlen! Jag har redan gjort den till min startsida. Förresten är frukt verkligen inte godis. Den som tror något sådant bör avstötas från sitt folk, jag hatar dem!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är intressant att det tydligen heter "playlisten" jämfört med det något mer svenska "spellistan". En "list" som böjs "listen" i bestämd form syftar till exempel på en list längst ner på en vägg, en s k "vägglist". Finns det något samband mellan en vägglist och en playlist?

    SvaraRadera
  6. Sambandet är att de båda går att lyssna på. (men det ena är roligare att lyssna på än det andra)

    SvaraRadera
  7. Nej, något samband finns inte. Här är det ju uppenbart att jag skrivit playlisten istället för det jag egentligen menade, nämligen vägglisten. Tack, Johannes. Självklart ska det vara spotifyvägglisten.

    SvaraRadera